luni, 29 iunie 2009

Papanasi cu smantana si dulceata

Ingrediente
- 500gr branza de vaci
- 2 oua
- 2 pliculete zahar vanilat
- coaja de lamaie rasa
- un varf cutit sare
- 4 linguri zahar
- o lingurita praf de copt
- 5 linguri gris
- faina
- ulei(eu folosesc ulei de masline)



Se amesteca: branza de vaci, zaharul, zaharul vanilat, coaja de lamaie, varful de sare, linguritza de praf de copt si grisul.
Separat, se bat albususrile spuma. Cele doua galbensuri se amesteca cu aluatul, si treptat se adauga faina pana ce vom obtine un alaut care nu se lipeste de maini. Acum se adauga albusurile batute, mestecandu-se usor, de jos in sus. Daca vi se pare ca aluatul este prea moale mai adaugati o lingura-doua de gris sau faina.
Intr-o cratita se incinge suficient ulei(cat sa acopere papanasii), se fac "bombe" in mana de dimensiunea unei lamai, se gauresc la mijloc si se pun la prajit. Se mai fac si capacele, niste bilute pentru a acoperi gaura bilei mai mari:D
Eu ii scot pe o farfurie pe care am pus un servetel pentru a absorbi excesul de ulei.



Se servesc cu smantana si dulceata.

4 comentarii:

  1. mm ce bine arata, sambata pun in functiune reteta!

    RăspundețiȘtergere
  2. mi-au facut cu ochiul.....

    RăspundețiȘtergere
  3. Uite ca nu am mai avut rabdare sa astept pana sambata si am facut aseara papansii.. super bune, reteta e delicioasa. Iti multumesc pt reteta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mamaaa.. imi ploua in gura !!! Musai sa incerc reteta ta . andrada

    RăspundețiȘtergere