joi, 2 iulie 2009

Penne siciliene

Joi seara este 'friend's night'. La cat de ocupati suntem, am stabilit o zi din saptamana in care ne intalnim, barfim, radem...gatim. Azi a fost zi de paste...am avut eu pofte de paste, mai ales ca aperitivul a fost unu' la inaltime: branza(de capra, rochefort si alte specialitati aduse de Pinkey din Franta) cu brushete la cuptor si bineinteles paharul de vin rosu, sec. La sfarsit, am facut penne siciliene(reteta intalnita la un restaurant si adaptata dupa ce am considerat noi ca era acolo)
Ingrediente
- o cutie de penne
- 2 vinete
- un ardei rosu
- o ceapa maricica
- 3-4 catei de usturoi
- un ardei iute
- masline negre fara samburi
- 2 rosii
- suc de rosii
- boia de ardei iute
- ulei de masline
- parmezan

Vinetele le-am curatat de coaja si le-am taiat feliute. Ceapa, ardeiul, usturoiul le-am tocat marunt.
Intr-o tigaie(eu prefer wok-ul) am pus o lingura de ulei de masline in care am calit ceapa pana a capatat o culoare aurie inchis, am adaugat ardeiul, vinetele.

 

Am lasat la calit 5 minute dupa care am adaugat rosiile.

 

Dupa ce si rosiile s-au inmuiat si au prins o culoare aurie, am pus sare, boia iute, ardeiul iute, si usturoiul tocat marunt. Pentru un sos mai gustos eu am pus suc de rosii. Am lasat totul 15 minute la foc mic sa se intrepatrunda aromele, intre timp am pus la fiert 400-500gr penne in 5L de apa cu o linguritza de sare
La sfarsit am aruncat maslinele fara samburi si taiate(eu le-am pus intregi, de lene).
Am amestecat sosul cu pennele, si deasupra am pus parmezan/cascaval ras.
Pentru mine sunt un deliciu. Sfat: a se consuma cu un pahar de vin rosu ;)

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu